تست استعدادیابی و هوش

کشف استعداد باعث میشود که همواره تلاش کنیم بهترین خودمان باشیم و ما در کلینیک روان شناسی همرازان همسو با شعار همیشگی خود همراه و همرازتان هستیم.

 در ابتدا لازم است که یک تعریف مشخص از استعداد داشته باشیم.

استعداد چیست؟

تعریف روشن داشتن از استعداد چالش برانگیز است. برخی معتقدند این موضوع ژنتیکی است و برخی هم معتقدند این موضوع از طریق یادگیری افزایش پیدا می کند اما علم امروز بیان می کند که استعداد ترکیبی از ژن و تربیت است.

استعدادها الگوهایی تکرار شونده از فکر، احساس و رفتارهستند یعنی آنها چیزهایی هستند که برای شما به طور طبیعی وجود دارند. استعدادها طیف گسترده ای دارند و هر شخص ممکن است در یک حوزه یا بیشتر استعداد داشته باشد اما بدون شک، کسی نیست که هیچ کدام از استعداد ها را نداشته باشد.اگر شخصی فکر میکند که استعداد ندارد،قطعا آن را هنوز کشف نکرده است. در این راستا کلینیک روان شناسی و مشاوره همرازان به کمک بهترین تست های روان شناختی و درمانگران مجرب اماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد.

1)استعداد تحصیلی مثل:ریاضی،زبان،پژوهش و …

2)استعدادهای بین فردی مثل:همدلی،شنیدن فعال ،رهبری،…

3)استعداد ورزشی:دویدن،فوتبال،شنا،…

4)استعداد عملی مثل کاردستی،رانندگی،تعمیر کردن،…

5)استعداد فردی مثل:صبر ،مدیریت زمان،مدیریت پول ،…

6)استعداد هنری مثل نقاشی،آرایشگری،موسیقی،…

مطالب مرتبط : انجام تست های هوش و استعداد

تست استعدادیابی و هوش

چرا شناخت استعداد مهم است؟

اگر هر فرد استعداد های خود را بشناسد و در مسیر آنها قرار گیرد، بدون شک پیشرفت برای او سریعتر اتفاق می افتد هرچند که نمیتوانیم تاثیرات تلاش و استمرار را نادیده بگیریم.

کشف استعداد از چه طریقی صورت می گیرد؟

کشف استعداد طرق مختلفی دارد که یکی از مهترین آنها تست استعداد یابی است.

 و اما یکی دیگر از راه های دیگر استعداد یابی این است که آنچه را که به شما احساس توانا بودن می دهد را پیدا کنید. معمولا وقتی در کاری احساس راحت بودن و توانا بودن داریم، ما در آن فعالیت استعداد داریم و بدون شک تلاش بیشتری در این مسیر انجام می دهیم و ترکیب استعداد و تلاش همیشه نتیجه بخش خواهد بود

یکی دیگر از راه های تشخیص استعداد این است که از دوستان و نزدیکان خود راجع به توانایی هایی که از نظر آنها  در شما ویژه است سوال کنید. از خانواده خود بپرسید در کودکی چه چیزهایی را دوست داشتید. به احتمال زیاد چیزهایی را که در کودکی با ذوق فراوان به آن می پرداختیم، هنوز دوست داریم. اما ما برای تشخیص دقیق به یک ابزار استاندارد نیاز داریم. در این راستا کلینیک روان شناسی همرازان با داشتن جدید ترین ابزار ها و درمانگران متخصص جهت ارزیابی استعداد و هوش شما عزیزان اماده ارائه ی خدمات می باشد.

تست استعداد یابی ابزار استانداردی می باشد که برای کشف استعداد، شخصیت شناسی، رفتار، شناخت، مهارت ها و ویژگی های دیگر استفاده می شود.

انواع تست استعدادیابی و هوش:

تعداد زیادی از تست ها در اینترنت تحت عنوان تست استعداد یابی موجود است که بیشتر جنبه سرگرمی دارد و از لحاظ علمی معتبر نیستند اما برخی تست های معتبر در زمینه کشف استعداد تستهای شخصیت شناسی مثل تست mbti و neo یا تست های هوش مثل تست هوش گاردنر هستند. لازم به دکر است که شما می توانید جهت اطلاع از لیست کامل تست ها در زمینه های متفاوت به قسمت تست های روان شناختی در سایت مرکز مشاوره همرازان مراجع کنید یا با کلینیک روان شناسی همرازان تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در مرکز پاسخگوی سوالات شما باشند.

پس تا حدودی با تعریف استعداد آشنا شدیم اما جا دارد در اینجا به موضوع هوش هم بپردازیم.

هوش توانایی درک ، جذب و پردازش اطلاعاتی است که در خدمت حل سریع مشکل است. ما در مرکز مشاوره همرازان با دارا بودن کادری مجرب در زمینه سنجش هوش و استعداد افراد ،آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما عزیزان می باشیم.