آسیب بعد از طلاق

طلاق یک تجربه عاطفی و چالش برانگیز است، که تنها پایان یک ازدواج نیست. از دست دادن یک برنامه زندگی، یک خانه مشترک، و گاهی اوقات از دست دادن دوستان و اعضای خانواده بخشی از مراحل طلاق است . نباید فراموش کنیم که تجربه احساساتی مانند خشم ، غم ، گناه ، سردرگمی و اندوه در طول و بعد از طلاق کاملا طبیعی است اما با این حال، خبر خوب این است که  مشاوره پس از طلاق  می تواند به شما کمک کند تا این احساسات را هدایت کنید و زندگی جدید و رضایت بخشی را ایجاد کنید. این نوع مشاوره می تواند به شما کمک کند تا  روی احساسات خود کنترل بیشتری داشته باشید، روابط خود را با خانواده و دوستان خود بازسازی کنید و مهارت های مقابله سالم را برای چالش های آینده به کار ببرید.

مطالب مرتبط : کلینیک روانشناسی ، زوج درمانی

آسیب بعد از طلاق

مشاوره پس از طلاق چیست؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که این نوع مشاوره مخصوص به زنان است .مشاوره پس از طلاق می تواند هم برای مردان و هم برای زنان مفید باشد. چرا که به شما کمک می کند تا احساسات خود را در مورد طلاق پردازش کنید، بفهمید که چرا ازدواج شما به پایان رسیده است، و مهارت ادامه دادن بعد از آن را یاد بگیرید و مسیر قبلی را پیش نروید. هدف از مشاوره پس از طلاق بازسازی سلامت عاطفی و جسمی و همچنین ایجاد روابط سالم جدید است. مشاوره می تواند فضای امنی را برای شما فراهم کند تا احساسات خود را ابراز کنید، مسائل دشوار را حل کنید و روند درمان را شروع کنید. یکی از رایج‌ترین دلایلی که افراد به دنبال مشاوره پس از طلاق می‌روند، شفاف‌سازی مسائلی است که منجر به طلاق آنها شده است. سوالات حل نشده ای در مورد طلاق  که رسیدگی به آنها بدون کمک ممکن است دشوار باشد.

آسیب بعد از طلاق
چگونه یک مشاور خوب پس از طلاق پیدا کنیم؟

اگر قصد مشاوره پس از طلاق را دارید، در انتخاب مشاور باید به چند نکته توجه کنید.

  • یافتن مشاوری که تجربهکافی در زمینه  خانواده درمانی و طلاق داشته باشد.

به طور کلی مشاوره پس از طلاق یک روش فوق العاده مهم و مفید برای حمایت از افرادی است که طلاق را پشت سر گذاشته اند. مشاوران پس از طلاق با ارائه توصیه ها، ابزارها و استراتژی های مفید ، می توانند مراجعان خود را به سمت سلامت روان و ثبات عاطفی بهتر راهنمایی کنند. چه اخیراً طلاق گرفته باشید و چه هنوز با اثرات طولانی مدت جدایی خود دست و پنجه نرم می کنید، کمک گرفتن از یک مشاور ماهر پس از طلاق می تواند در بهبود دیدگاه شما نسبت به زندگی پس از طلاق تفاوت ایجاد کند.

روابط یک بخش اساسی از زندگی انسان است و ارتباط بین افراد است که به ما کمک می کند تا پیوندهای اجتماعی برقرار کنیم و دیگران را درک کنیم و با آنها همدلی کنیم

ما در کلینیک روانشناسی و مشاوره همرازان با کادری مجرب در  زمینه آسیب بعد از طلاق آماده خدمت رسانی به صورت آنلاین و حضوری می باشیم.برای اطلاعات بیشتر ،با مرکز مشاوره همرازان تماس بگیرید.